kariminia.kateban.com, Articles by Morteza Karimi-Nia
  
آخرین نوشته ها
لینک های روزانه
    نسخۀ چاپ شده از «مصحف مشهد رضوی» صبح سه شنبه ۱۴/۹/۱۴۰۲ از سوی مؤسسۀ آل البیت «علیهم السلام» و تولیت آستان قدس رضوی به مرجع عالیقدر جهان تشیع، آیة الله العظمی سیستانی اهدا گردید.

    در این جلسه مرتضی کریمی‌نیا، پژوهشگر این اثر به ارائه توضیحاتی کوتاه در خصوص اهمیت و تاریخ این سند قرآنی مهم از قرن اول هجری پرداخت. در ادامه حضرت آیة الله سیستانی فرمودند: من در جریان این کار شما بوده‌ام؛ این کار که جهت معرفی قدیمی ترین نسخه های قرآن شریف انجام شده، مهم است و برای محققان این حوزه مورد نیاز است.

    هفتاد سال پیش که وسائل صنعتی نبود، من خود در مراجعه به کتابخانۀ آستان قدس رضوی، برخی از این مصاحف کهن منسوب به ائمه علیهم السلام و غیر آن را دیده بودم. اکنون بسیار خوشحالم که با تلاش شما و پشتیبانی موسسۀ آل البیت علیهم السلام این آثار و اسناد تاریخی برای تحقیقات علمای اسلام منتشر می‌شود. امید است احیای بعضی از کتب قدیمه از جمله تفسیر وزیر مغربی و غیر ذلک توسط شما ادامه یابد.

    ایشان در ادامه فرمودند: به آقایان سلام برسانید و خوشحالی من را از جهت حمایتی که برای طبع صنعتی این اثر ارزشمند نموده اند، ابلاغ کنید.

     زیرنویس:

    شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۸:۱۱
    نظرات



    نمایش ایمیل به مخاطبین





    نمایش نظر در سایت