kariminia.kateban.com, Articles by Morteza Karimi-Nia
آخرین نوشته ها
لینک های روزانه
    برای ما بنویسید



    نمایش ایمیل به مخاطبین





    نمایش نظر در سایت

    سید علیرضا طلائی
    ۲۰ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۷
    سلام و ادب
    امکان خرید مصحف مشهد رضوی وجود دارد؟ از چه طریقی باید اقدام کرد؟ لطفا راهنمائی بفرمائید.

    ------


    با سلام، برای تهیه مصحف مشهد رضوی می‌تونین با این شماره تماس بگیرین.
    +98 903 198 2697
    آقای رنجبر
    علیرضا سلامی
    ۱۹ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۳۷
    سلام و عرض ادب استاد بزرگوار جناب آقای کریمی نیا
    خواستم ببینم مصحف مشهدرضوی رو که که به صورت فاکسی میله چاپ نمودید از کجا می توان خریداری کرد ، ممنون می شم اگر پاسخ دهید.
    باتشکر


    ------

    با سلام
    برای تهیه مصحف مشهد رضوی می‌تونین با این شماره تماس بگیرین.
    +98 903 198 2697
    آقای رنجبر
    مقالات خرداد ۱۴۰۰
    ابواسماعیل عبداللّه بن محمد بن علی انصاری هروی (396ـ481 ق) معروف به شیخ الاسلام یا خواجه عبداللّه انصاری از بزرگترین دانشمندان حنبلی خراسان است که در میان فارسی زبانان بیشتر به صوفی و زاهد معروف گشته است. او واعظ، محدث، مفسّر، و دانای تاریخ و انساب بود و در زمان خود تلاش بسیاری برای ترویج مذهب حنبلی در خراسان و به ویژه در زادگاهش هرات کرد. آثاری چند به عربی و فارسی از...
    يكشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۳
    نسخه‌ای از تفسیر انوار التنزیل بیضاوی اکنون در ارزروم (ترکیه) یافته شده است که کاتبش (عبدالصمد بن محمود بن عبدالصمد الفاروقی) آن را در جمادی الاولی 692 هجری کتابت کرده است و در انجامۀ نسخه اظهار می‌دارد که مولف تفسیر، بیضاوی در کمتر از یک سال پیش، در شوال 691 هجری در تبریز درگذشته است. این شهادت می‌تواند مشکل تاریخ وفات بیضاوی شیرازی را که سخت محل اختلاف است، حل...
    شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۶
    این قرآن را بانویی به نام ازه الترکیه بر مسجد صیارفة در نیشابور وقف کرده است. عبارت وقف نامه نشان می‌دهد که این مسجد منسوب به اصحاب ابوحنیفة بوده است. جالب آنکه این بانوی واقف، کار خود را در زمان حیات قاضی صاعدی یا همان ابونصر احمد بن محمد بن صاعد (م 482 ق)، به استصواب و زیر نظر او، یعنی در میانۀ قرن پنجم انجام داده است. قاضی القضاة ابو نصر أحمد بن محمد بن صاعد...
    يكشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۷:۱۶
    این هر دو نسخۀ تازه‌یاب از تفسیر خواجه عبداللّه از تقسیم بندی رباعی قرآن تبعیت می‌کنند و حاوی ربع آخر قرآن، از سورۀ صاد تا سورۀ ناس‌اند. بنابراین همچنان امید داریم سه پارۀ دیگر تفسیر خواجه عبداللّه در آینده یافت شود. توصیف اجمالی این دو نسخه که تاکنون شناخته‌ام به این قرار است: نسخۀ الف، به شمارۀ 1426 در کتابخانۀ خلیل حمید پاشا در اسپارتا (ترکیه)، حاوی 390 برگ،...
    شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۹
    تفسیر قرآن خواجه عبداللّه انصاری همچون بسیاری از تفاسیر خراسانی کهن (تفسیر کمبریج، تفسیر سورآبادی، تفسیر بصائر یمینی، تاج التراجم اثر شاهفور اسفراینی) در چهار پاره تدوین شده است. در این تقسیم، قرآن به چهار پاره 1) از فاتحه تا انعام، 2) اعراف تا کهف، 3) مریم تا صافات، 4) ص تا ناس تقسیم می‌شود. با کشف دو نسخۀ ترکیه و نجف، اکنون تنها به رُبع چهارم، یعنی تفسیر سوره‌های...
    شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۴
    تودۀ ما ایرانیان و فارسی زبانان، خواجه عبداللّه انصاری هروی (396ـ481 ق) معروف به شیخ الاسلام را بیشتر به سبب مناجات‌های فارسی‌اش می‌شناسیم. متخصصان ادبیات و تاریخ ایران، با تاکید بر مجعول بودن اکثر این عبارات مناجاتی پردازش شده، آثار صوفیانه اصیل وی چون منازل السائرین و طبقات الصوفیة و چند رساله دیگر را مورد پژوهش قرار داده‌اند. در این میان، تفسیرشناسی و قرآن...
    شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۶